Tuesday 26 June 2012

Tawakkal

Alhamdulillah,selesai sudah final exam utk sem 4..pejam celik,pejam celik, dh nk masuk tahun 3..Allah,cepatnya masa berlalu..cuti 2 bulan sudah bermula..hehe,hooray ! Tapi xleh nak seronok sgt,sbb result lom kuar..hah cite sal result ni,nk kaitkan lh cket ngn tawakal..pernah dengar tawakul? Emm,actually tawakal dan tawakul adalah benda yg sangat berbeza..tawakal ialah kita berserah kpd Allah,setelah kita berusaha..tapi tawakul adalah sbaliknya,kita berserah pada Allah,tp kita xberusaha..so,rasa2 nya,Allah nk bg kita kejayaan ke? Emm,copy dr status sahabat "ingat,natijah Allah dah sediakan untuk kita, yang penting niat kita study sebab Allah..sebab Allah suka orang yang berusaha sebaik mungkin dalam semua perkara"
So,ble kita dh berusaha,bertawakal lh kpdNya..(( faiza 'azamta fatwakkal 'ala Allah ))..skang ni masanya untuk kita bertawakal kpd Allah,menyerahkan segalanya kepada Dia..Allah thu mcm mne kita berusaha,maka Dia akan memberikan yg terbaik utk kita..bykkanlah berdoa agar dilembutkan hati2 pensyarah kita saat mereka menanda kertas2 kita..sesungguhnya hati manusia tu Allah yg pegang,jadi mintalah padaNya..
Ilmu kita bukan terletak pada pointer,mungkin ada yg 4 flat setiap sem,tp belajarnya hanyalah kerana periksa..apa gunanya pointer yg membanggakan setiap sem andai kejayaannya itu langsung tidak menyumbang kepada agama..Allah3,jauhkanlah kami dari sifat itu..na'uzubillah..kita belajar kerana Allah,bukan kerana periksa..agar ilmu yang kita dapat itu dapat menyumbang kepada islam..Semoga kejayaan kita dapat memberi sumbangan kepada Islam..aamiin..

2 comments: